ARTIKEL MENARIK MINGGU INI
rakyat Malaysia menjana RM130,000...[baca lagi]
Adsense mampu jana pendapatan...[baca lagi]
cara buat duit paling senang di dunia...[baca lagi]

Ingin berkahwin? Haram hukumnya jika anda tidak mampu walaupun anda mudah gersang! Anda harus mampu!

28 June, 2008

Rahsia Pewarnaan Link Di Dalam Laman Web

Ramai yang tidak tahu bahawa warna text, background, dan link memainkan peranan yang penting untuk meningkatkan CTR dan juga Conversion Rate di dalam laman web atau blog anda. Dan di sini, saya hanya membincangkan tentang psikologi penggunaan warna link di laman web anda.

Link Berwarna Biru - Pendapat mengatakan bahawa link berwarna biru adalah link aktif. Ia berkesan untuk "memperdaya" pelawat yang biasa.

Link Berwarna Merah
Bahaya! Link berwarna merah selalu akan memberi mesej kepada pelawat ada sesuatu yang URGENT. Hanya sedikit Internet Marketer yang menggunakan warna ini kerana mereka tahu bagaimana hendak "Create Urgency"!

Link Bewarna Hitam
Perniagaan Internet anda akan gagal selama-lamanya jika ia tidak bersesuaian dengan kandungan laman web atau blog anda.

Link Berwarna Oren
Ini adalah link yang harmoni dan sesuai digunakan di dalam blog peribadi. Ia langsung tidak bersesuaian jika anda menggunakannya di dalam SiteSell anda!

Fakta Warna Link : Ada yang mengatakan warna link yang betul haruslah sama dengan warna tema (utama) di dalam sesebuah laman web atau blog. Pendapat ini hanya benar 20% jika laman web atau blog itu bukan mesin wang anda. Akan tetapi, anda boleh memaksimakan Conversion Rate dan CTR di dalam laman web anda jika anda menggunakan tiga warna yang bersesuaian pada text di dalam laman web atau blog anda.
Barang sesiapa yang tidak dapat buat duit walau satu sen pun di Internet, maka dia adalah golongan yang rugi!